neljapäev, 13. september 2007

TEGEMISI

 TERE.


Eile kui ma kohvi muudkui rüüpasin ja loosimise tulemusi ootasin,tuligi mõte.Miks aega niisama surnuks lüüa.Parem tipin selle koogi retsepti,mis sai lubatud.Jah ja veel mõtlesin,et mina ainult ootan,kuid Susa peab kõigile osalejatele veel sõnumid teele saatma.

MINU NAPOOLEONI KOOK

Taigen:
11/2 kl vett
6 kl jahu
500 g margariini”Eve”
(2muna)
Kuigi retsept mul iidvana,kasutan nüüd alati “Eve” margariini.Sellel taigna jaoks paras soolasus.(Muidugi räägin ainult endast).
Segad kokku kiire lehttaigna.
Teen 6-7 palli,mis panen taldrikule ja külmkappi.Mina neid kilesse ei paki.Muidugi kui kapis peaks leiduma kala või muud lahtist kraami,siis mässige kindlasti millegi sisse.Kala .... ei tohiks küll külge jääda.

KREEM:
3 pakki võid
3 kl suhkrut
Need vahustan korralikuks vahuks.
6 kl piima
6 munarebu
6 spl jahu
6 spl suhkrut
Nendest keedan kreemi.Segan potis kõik kokku ja tulele.Ära liiga kuuma peal tee.Mina alustan kuumaga ja siis keeran maha.Segad pidevalt.Ära teda üksi pliidile jäta.Noh ja keedad veidi.Näed,et läheb paksemaks.Nagu ikka keedukreemi.Ma kohe ei oskagi aega öelda.Igaljuhul peaks jahu toores maitse kaduma.(Jama-räägin nagu proff.Tegelt hiilin igal võimalusel söögitegemisest kõrvale).
Võtan tulelt ja lasen jahtuda.Kes soovib,võib kreemile lisada ka vanilliini.
Siis segan vaikselt kokku.Lisan puulusika täie keedukreemi võikreemi hulka ning segan ühtlaseks(Võid mikserdada).Ja nii kaua,kuni kõik koos.
Taina teen mina 1 päeva õhtul.
Teisel päeval küpsetan.Ja keedan kreemi.Kui jahtunud,panen koogi kokku,et kolmanda päeva õhtul pakkuda.
Ja iga kreemikihi peale raputan KANEELI.
Ka viimasele kihile.Ning siis purustan ühe koogiplaadi täiesti puruks veel peale.
Kui kõik valmis,ei pane ma seda külmiku,vaid jätan jahedasse,et kreem võiks taignaplaatidesse veidi imbuda,(Kreem on muidugi paks).
Ja kindlasti ei tohiks ta ka kuuma pliiti äärde jääda,siis kreem kohe sulab.
Hommikul aga panen koogi külmiku.
Ah jaa.Taignapallid on mul külmikus.Võtan neid sealt ühe kaupa,et rullida õhukeseks.Panen plaadile ja toksin kahvliga auke täis.

Kui aga isu teha ning ei viitsi mässata,siis-
Osta valmis lehttaignat ja tee kiire kreem.
1 pakk võid ja pool purki kondenspiima.
Pole ka midagi häda.
Igal juhul võin ma nende aastate jooksul oma kiituseks öelda,et ei tea ühtegi,kellele meeldinud poleks.Kord proovis ka inimene,kes kooke üldse ei armasta.Ja see meesterahvas võttis veel juurdegi(kooki muidugi).Ja ta naine imestas väga.
Aga rammus pidi olema küll.Nii enamus väidavad.MINU JAOKS POLE!
Nii et mis mul muud öelda on-proovige ise järgi.Ja otsustage siis.

Ja kuna ilm vihmane ja hall ning mina poolenisti unine,siis mõtlesin,et otsin mõne iidvana pildi veel lagedale. Need kunagi fotode pealt skännitud.

Muidugi pean kohe ütlema, et käsitöö, mida ma teile näidata tahan, on rohkem aimatav. Kes siis teadis õigest asjast pilti teha. Aga olgu kuidas on. Panen nad siiski üles. Kel huvi, võib vadata.

Need siis ühed lapipadjad. No tõesti rohkem vist aimatavad. Kui juttu juurde ei lisa, ei saa vist arugi.
 




Meil siin ka tore traditsioon. Igal aastal korraldab raamatukogu ühe ühiskäsitöö näituse. Igal aastal siis ise teema. Seekord olid padjad. Sel aastal tulevad linad ja lauakatmised. Minu padi see lilla rüüsiga ja Sarah Kay joonistusega.

   


See siis tikitud kana pesal. Kui mu mälu ei peta, siis oli muster ILUTEGIJAS.
Tibupojad tikkisin ise juurde.
   

Siin üks tordimeisterdus.Vist enda sünnipäevaks.



Seina peal pajalapid. Pruunid. Pildid lõikasin seentega köögikäterätist. Mõned kindlasti mäletavad neid rätikuid praegugi.



Pliitirätik. Tikkisin. Vihmavarju äär ja kleidisaba on pitsitatud.



Meie praegu juba 13 aastat käiv sõber siis kutsika eas.Nii saatsime hommikul poisse kooli.Pesu rõdul ju kuivamas.Kui polnud,piilus ise rõdu äärest.



Ja nii ootasime peremeest töölt koju.



Ja see me Matu nr.1.



Ja vihma sajab ja sajab...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar